Uteskole som bidrag til elevers leseglede?

Bakgrunn og hensikten med prosjektet

Vil du være med å bidra til videre utvikling av elevers leseglede? Vi ser etter deg som vil jobbe med elever på 1.-4. trinn og anvende et helhetlig, lekende syn på læring. Vi har samarbeid med en skole som ønsker studenter som kan utforske praktiske opplegg både i klasserom og uterom.

Forslag til tema/problemstillinger

Problemstillinger kan rettes både mot utvikling og forbedring av praksis gjennom utforskende / kreative og elevaktive arbeidsmåter i sammenheng med lesing.

Foreliggende data

Her har du mulighet til å samle inn data på en skole som allerede jobber med disse pedagogiske områdene.

Data kan samles inn gjennom ulike metoder for eksempel utprøving av praktiske opplegg. Dette kan vi også utvikle i fellesskap.

Hvor mange studentoppgaver er det aktuelt å knytte til prosjektet

Vi legger opp til at studentene skriver sammen i gruppe på to eller tre, slik at de kan samarbeide. Det kan være to studentgrupper på temaet.

Aktuelle fag

Begynneropplæring

Format

Ulike former for akademisk eller entreprenøriell master.

Søknadsfrist

Uke 35, 2024