05.09.08 |
Presentasjon av paper: Students’ Approaches to Peer-response: rethinking the basics på EECERA 2008. Stavanger 03.09.08-06.09.08. |
06.07.08 |
Multimediaprodukt. CREATING MEANING THROUGH DIGITAL STORYTELLING. Avspilles i Windows Media Player (.wmv) (16,3MB). |
02.05.08 |
Haug, Kristin Holte og Karlsson, Eivind 2008: Studenten – en sentral aktør i egen læreprosess. UNIPED 1/2008. |
18.04.08 |
Presentasjon av paper: Studentaktive læringsformer i en Arbeidsplassbasert førskolelærerutdanning (ABf) på FOU I PRAKSIS. Trondheim 17.-18.april 2008. |
02.04.08 |
Multimediaprodukt. MENINGSSKAPING GJENNOM DIGITAL FORTELLING. Avspilles i Windows Media Player (.wmv) (14,66MB). |
10.01.08 |
Artikkel/reportasje. Innovativ bruk av LMS. I: FORUM FOR FJERNUNDERVISNING/2007 |
02.01.08 |
Kronikk FJERN KONTANTSTØTTEN i Klassekampen 02.01.2008.
Kronikk Fjern kontantstøtten Klassekampen 2.1.2008 |
2008 |
|
24.09.07 |
INNLEGG på Førstelektorprogrammet (05-kullet) – PUS 24.september 2007. |
01.09.07 |
Prosjektstart Bruk av medstudentrespons i Arbeidsplassbasert førskolelærerutdanning (ABf1). PROSJEKTBESKRIVELSE. |
31.08.07 |
Presentasjon av paper: Students’ criteria development as part of a formative assessment process – results and challenges på EARLI 2007 Developing potentials for learning. 12th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction. University of Szeged Eötvös Loránd University Hungarian Academy of Sciences. Budapest, Hungary. August 28 – September 1, 2007. |
01.07.07 |
Styremedlem, NOKOBIT 2007 (Norsk konferanse for organisasjoners bruk av informasjonsteknologi). |
15.03.07 |
Presentasjon av paper: Criteria development and peer response – a fundamental part of teaching and learning på NFPF/NERA CONGRESS 2007 Nordic Perspectives of lifelong learning in the new Europe – comparative considerations of the educational space. Faculty of Education, University of Turku, Finland, March 15-17 th 2007. |
19.02.07 |
Antatt paper: Students’ criteria development as part of a formative assessment process antatt på EARLI 2007, Budapest, Hungary, August 28 – September 1, 2007. |
06.02.07 |
PRESENTASJON på HiO-nytt av GOLEM-prosjektet i forbindelse med tildeling av prosjektstøtte fra NORGESUNIVERSITETET. |
05.02.07 |
Students’ Development of Assessment Criteria and Enhancement of Learning Potential. Artikkel (omarbeidet paper presentert på European Conference on Educational Research, University of Geneva, 13-15 September 2006) publisert i EDUCATIONLINE (engelsk database, listed in the British Education Index).
|
23.01.07 |
Student-active formative assessment methods: Written peer-response and student developed assessment criteria. A case study. Publisert: The MEDAL Casebook, MEDAL (Making a Difference: Educational Development to enhance Academic Literacy). MEDAL Consortium (samarbeid mellom University of York, Roehampton University, Northumbria University, Durham University, York St. John College). |
2007 – 2011 |
Medlem av IKT-utvalget, Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier.Kristin Holte Haug_NOTAT_FLU_IKT-utvalget_vår08 |
2007 |
|
01.12.06 |
Opprykk til førstelektor |
27.10.06 |
Søknad om opprykk til førstelektor. DOKUMENTASJON faglige arbeider. |
13.09.06 |
Presentasjon av paper: Students’ Development of Assessment Criteria and Enhancement of Learning Potential. Konferansen EERA/ECER06, Geneve, Sveits 13.9.-16.9.2006. |
01.09.06 |
Presentasjon av paper: Students as important participants in developing criteria for formative assessment. Konferansen Assessment 2006. Assessment for excellence. Third Biennial Joint Northumbria/EARLI SIG Assessment Conference, Durham, England 30.8.06-1.9.2006. |
01.08.06 |
Data også i barnehagen. HOVEDINNLEGG i Aftenposten Aften 1.8.2006. |
03.07.06 |
Medstudentrespons og studenters kriterieutvikling innenfor et lærestøttesystem (LMS) PROSJEKTBESKRIVELSE. |
01.07.06 |
OMTALE av GOLEM-PROSJEKTET på HiO-nytt. |
26.06.06 |
Publisering av artikkel: Studenters deltakelse i utvikling av kriterier for medstudentrespons. I: UNIPED, Tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikk, 2/2006. |
09.06.06 |
Publisering av artikkel Utydelige kvalitetsmål for digital kompetanse i barnehagen. I: Første steg. Tidsskrift for førskolelærere. 2/2006. |
23.05.06 |
Foredrag Writing Groups and Criteria Development i forbindelse med lærerutveksling, Istanbul, Tyrkia, BOSPOROS UNIVERSITETET (Bogazici University), 22.5.-25.5. 2006. |
01.05.06 |
Publisering av artikkel: SKRIVEGRUPPER I FØRSKOLELÆRERUTDANNINGEN – HVILKE MULIGHETER FOR LÆRING BLE SKAPT? I: Kulturella møteplatser i tid och rum. Rapport nr. 18/2006 Åbo Akademien (Finland), Pedagogiska fakulteten. |
30.03.06 |
Deltakelse/parallesesjonsleder på konferansen KLIKK DER! Se omtale på HIO-NYTT. |
23.03.06 |
Publisering av REISEREPORTASJE på HiO-veven fra språkkursopphold ved UNIVERSITY OF YORK, NORWEGIAN STUDY CENTRE, England 5.-17.03.2006.. |
21.02.06 |
Publisering av kronikk: DIGITAL KOMPETANSEBYGGING – MÅ BLI LIKE VANLIG SOM LEK I SANDKASSEN. I: FØRSTE STEG. Tidsskrift for førskolelærere. 1/2006. |
2006 |
|
13.10.05 |
Utsendelse av SPØRRESKJEMA, Studenters deltakelse i kriterieutvikling for medstudentrespons. |
07.09.05 |
Presentasjon av paper STUDENTS’ USE OF VIDEO-TRIGGERS IN A DATA-BASED DISCUSSION-BOARD på ECER2005 (European Congress on Educational Research) 7.-10.september 2005, Dublin, Irland. Publisering av paper i EDUCATIONLINE (engelsk database, listed in the British Education Index). |
09.08.05 |
OMTALE av HiO-rapporten Fragmenter i HiO-nytt. |
15.07.05 |
Publisering av artikkel: STUDENTBRUK AV VIDEOTRIGGERE OG DISKUSJONSFORUM. I: Høivik (red.): FRAGMENTER. MODELL OG EKSEMPLER PÅ BRUKERSTYRT E-LÆRING. HiO-rapport 2005/22. |
20.06.05 |
Publisering av samlerapport for skrivegruppeprosjektet: Jeg vil lære – må jeg skrive? HiO-rapport 2005/20. |
20.05.05 |
Publisering av ARTIKKEL: Use of Writing Groups in Early Childhood Education: Which impact did peer-responses have on the students’ learning-potential?. I: Bjarnø (red.): New Teaching and Learning Practices: Experiences with eLearning Projects at Oslo University College 1998-2005. HiO-report 2005/15. |
06.04.05 |
PRESENTASJON på HiO-nytt av mitt arbeid i førstelektorprogrammet. |
10.03.05 |
Use of Writing Groups in Early Childhood Education: Which impact did peer-responses have on the students’ learning potential? PAPER (kort) presented at the CONFERENCE: A Nordic Dimension in Education and Research – Myth or Reality? Oslo, March 10-12, 2005 |
04.02.05 |
Studenters deltakelse i medstudentrespons og kriterieutvikling. ABSTRACT til konferansen Utvikling av god praksis. Oslo, Gardermoen 18. og 19. april 2005. |
01.02.05 |
Studenters deltakelse i medstudentrespons og kriterieutvikling i Class Fronter. PROSJEKTBESKRIVELSE. Prosjektet inngår i GOLEM (Generating student learning using an Online Learning Environment as a Medium) – prosjektet. SØKNAD om sentrale midler. |
06.01.05 |
ICT and learning: The use of Video-triggers in a Data-based Discussion-forum. ABSTRACT antatt på ECER-konferansen 2005 Dublin. |
2005 |
|
01.12.04 |
Studenters deltakelse i utvikling av kriterier for medstudentrespons. OPPGAVE levert til kurset: MAPPEVURDERING – AV OG FOR LÆRING. |
15.09.04 |
PRESENTASJON av skrivegruppeprosjektet på konferansen: Kvalitet, kvantitet och kommunikation
i den nordiska lärarutbildningen. Den åttonde nordiska lärarutbildningskongressen 15-18 september 2004 i Vasa. |
21.06.04 |
INTERVJU med 1.lektorstipendiatene Nora Hagstrøm, Siri Tessem og Kirsten Klæbo. |
23.03.04 |
Læringsmiljøsystemer – lærerstudentenes læring og skolens behov ARTIKKEL i tidsskriftet Bedre Skole 1/2004. |
22.03.04 |
INFORMASJON om Herme til studentene på studiet Aesthetics of Daily Life. |
19.03.04 |
OVERSIKT over innsamlet (og bearbeidet data) pr. mars 2004. |
13.03.04 |
Språkkursopphold ved UNIVERSITY OF SUNDERLAND, England i perioden 29.02.-13.03.04 |
26.02.04 |
HIO-NYTT skriver om Aesthetics of Daily Life. |
19.02.04 |
Applikasjonen HERME (databasebasert diskusjonsløsning med integrert video) publiseres på nettsiden AESTHETICS OF DAILY LIFE. |
10.02.04 |
Bibliotekstøtte: Muligheter, referansesintervjuet. REFERAT. |
06.02.04 |
FORARBEID til essaysamlingen med arbeidstittel: E-læring – E som i editor (H.Høivik) |
02.02.04 |
Feltmetodikk. REFERAT. |
01.02.04 |
FRAMDRIFTS-/MIDTVEISRAPPORT. |
jan-mai 04 |
Deltakelse i skrivekurset E-læring – E som i editor. |
22.01.04 |
Fokus på arbeidsformer i en førskolelærerutdanning i endring. ARTIKKEL i NORSK PEDAGOGISK TIDSSKRIFT 5/6 2003. |
13.-27.01.04 |
3-DAGERSSEMINAR: Bruk av digitale triggere (video, bilde, lyd) i internettstøttet undervisning. Samarbeid med Brian Ellingham, HF. |
15.01.04 |
Intervju med kollega om erfaringene med skrivegruppeprosjektet. INTERVJUGUIDE. |
07.01.04 |
EVALUERING av Skrivegrupper i Faggruppeperioden høstsemesteret 2003. |
2004 |
|
15.12.03 |
SEMINAR om bruk av digitale triggere (video, bilde, lyd) i internettstøttet undervisning. |
19.11.03 |
Presentasjon av skrivegruppeprosjektet for Grunnkurs i høgskolepedagogikk, PUS. |
17. og 18.11.03 |
Kursdeltakelse. The Scholarship of Educational Development |
23.10.03 |
Forslag til TEMAOPPGAVE KABAL. |
20.10.03 |
EVALUERING av første faggruppeperiode. Samarbeid med Karen Marie Eid Kaarby og Studieledelsen ved førskolelærerutdanninga. |
13.10.03 |
EVALUERING av Introduksjonsperioden. Samarbeid med Karen Marie Eid Kaarby og Studieledelsen ved førskolelærerutdanninga. |
12.10.03 |
NARRATIVE til 1.lektorkurset The Scholarship of Educational Development 17. og 18. november 2003. |
09.09.03 |
Definerte BEHOV i forhold til utvikling av samtekst-applikasjon. |
08.09.03 |
Integreringsseminar oppstart. |
02.09.03 |
Opprettelse av PEDIT-NETTSTED (uttestingsområde) |
02.09.03 |
Oppstart Kabal/PedIT. |
17.06.03 |
Førskolelærerutdanningen skal endres. INNLEGG i tidsskriftet BARNEHAGEFOLK 2/2003. |
03.06.03 |
NOTAT til 1.lektorsamlingen 03.06.03 om prosjektets nåværende utfordringer. |
22.04.03 |
ILLUSTRASJON av skrivegruppemetodikken ved video, stills og tekst. |
22.04.03 |
SPØRRESKJEMA til 1.årsstudentene vår 2003. |
24.03.03 |
Ny studiemodell Flu – NOTAT V Forslag til kombinasjon av fagspesifikk og tverrfaglig vurdering i Faggruppe 2. |
13.03.03 |
Ny studiemodell Flu – NOTAT IV fra samfunnsfagseksjonen til Fagplangruppe 2, heltid (fagene: drama, fysisk fostring, pedagogikk og samfunnsfag). |
06.03.03 |
Ny studiemodell Flu – NOTAT III til plangruppa for Faggruppeperioden vedrørende avvikling av studiekrav, formativ og summativ vurdering. |
03.-04.03 |
Integrasjonsseminar på Sundvollen. Tema: Veiledning og rapportering. |
20.02.03 |
Ny studiemodell Flu – NOTAT II til plangruppa for Introduksjonsperioden i forbindelse med studiestart høsten 2003 |
06.02.03 |
ESSAY (revidert utgave): Skrivegrupper og implikasjoner for førskolelærerutdanningen. INTERNETTPRESENTASJON. |
31.01.03 |
Ny studiemodell Flu – NOTAT I til samfunnsfagseksjonens fagplanarbeid og til prosjektgruppa «Prosjekt Ny lærerutdanning». Forslag til arbeidsmåte i kombinasjon med portfolio og vurdering (eksamen) i samfunnsfag – ny studiemodell for FLU |
29.01.03 |
NOTAT til integreringsseminaret 31.jan.03. |
21.01.03 |
REPETISJON OG PRESISERING til studentene av skrivegruppemetodikken. |
2003 |
|
04.12.02 |
HØRINGSUTTALELSE i forbindelse med Prosjekt Ny lærerutdanning, Flu. |
02.12.02 |
Revidert prosjektbeskrivelse, PROSJEKT 1 Skrivegrupper i førskolelærerutdanningen. På hvilken måte kan Skrivegrupper – med Luvit som praktisk hjelpemiddel – påvirke førskolelærerstudentenes engasjement og aktivitetsnivå? |
uke 49 og 50 |
Dybdeintervju av studenter. BREV TIL STUDENTENE. INTERVJUGUIDE. |
08.10.02 |
Collaborative Writing as Means to Enhance Student Responsibility. PRESENTASJON på PUS-seminar 08.oct.2002 |
06.09.02 |
Utsendelse av elektronisk SPØRREUNDERSØKELSE til de to prosjektklassene(1.årstrinn, Flu). |
uke 34 og 35 |
Innføringskurs i LUVIT for 1.årsstudentene. Luvit-manualer I og II. |
20.08.02 |
Studiestart Flu, 1.årstrinn. Informasjon om skrivegruppeprosjektet. |
19.08.02 |
PLAN for høstsemesteret. |
19.08.02 |
Utsendelse av SPØRREUNDERSØKELSE om HiO-ansattes LUVIT-bruk. |
08.08.02 |
Utarbeidelse av INSTRUKSJON til studentene om deltakelse i skrivegrupper. |
07.08.02 |
Utkast til SPØRREUNDERSØKELSE for førskolelærerstudentene semesterstart høst 2002. Problemstilling: Hvilken betydning har deltakelse i skrivegrupper i samfunnsfag for førskolestudentenes læring? |
26.05.02 |
100 % sykdomsforfall i perioden 01.04-26.05. |
01.04.02 |
50 % sykdomsforfall i perioden 26.02.-01.04. |
25.03.02 |
Utkast til SPØRREUNDERSØKELSE. Overordnet problemstilling: Bruk av LUVIT ved HiO – et lærerperspektiv. Et samarbeid mellom Vibeke Bjarnø, grunnkursdeltaker Anita Nordsteien og undertegnede. |
15.03.02. |
Forslag til ARBEIDSKRAV i samfunnsfag studieåret 2002-03. |
11.03.-12.03.02 |
2-dagers seminar om Aksjonsforskning. Med bl.a Olav Eikeland, Arbeidsforskningsinstituttet, AFI. |
03.03.02 |
Institusjonell forankring av prosjekt I. Forslag til 3 OPPGAVETYPER til ny organisering av samfunnsfagundervisningen studieåret 2002-03. |
27.02.02 |
INNLEGG på Grunnkursmodulen IT og læring. |
25.02.02 |
Integreringsseminar IV |
11.02.-12.02.02 |
2-dagers seminar om Virksomhetsteori. Med bl.a. Jakko Virkunnen, CENTER FOR ACTIVITY THEORY AND DEVELOPMENTAL WORK RESEARCH , University of Helsinki. |
28.01.02 |
Integreringsseminar III |
14.01.02 |
Integreringsseminar II |
10.01.02 |
Integreringsseminar I
Omtale i HIO-NYTT. |
09.01.02 |
IIS |
08.01.02 |
PLATTFORMER OG EDITORER |
07.01.02 |
Semesterstart klasse E. En student gjør meg oppmerksom på at prosjektmøtet mandager kolliderer med pedagogikkundervisningen. Følgende OPPSLAG går ut til studentene over den elektroniske oppslagstavla. |
04.01.02 |
Oppstart i førstelektorprogrammet ved HiO. PEDIT3 |
2002 |
|
31.12.01 |
Nettsted: HIO – EN LÆRENDE ORGANISASJON? Refleksjoner om kunnskapsbedriften HiO med utgangspunkt i prosjektet Oppvekst i Storby. Samarbeid med Brian Ellingham, Ergoterapiutdanningen. |
18.12.01 |
REFERAT fra veiledning. |
Høst -01 |
Prosjektsøknad utformes: |
|
PROSJEKT 1– Skrivegrupper i førskolelærerutdanningen. På hvilken måte kan Skrivegrupper – med Luvit som praktisk hjelpemiddel – påvirke førskolelærerstudentenes engasjement og aktivitetsnivå?
PROSJEKT 2 – Bevisstgjøring og konstruksjon av holdninger på en virtuell læringsarena |
1999 |
Kronikk i Dagbladet 12.august 1999. KONTANTSTØTTEN I VALGKAMPEN. Sammen med Mette Vaagan Slåtten. |