Hopp til innhold
Utdanningsbarnehager
Et innovasjonsprosjekt ved institutt for barnehagelærerutdanning, finansiert av Forskningsrådet 2016-2020
Toggle menu
Om prosjektet
Prosjektbeskrivelse
Delprosjekt 1 – Utvikling av profesjonsstandarder
Delprosjekt 2 – likeverdig partnerskap
Statusrapport pr 15.06.2017
Delprosjekt 3 – Innovative læringsarenaer mellom studenter og ansatte i barnehagen
Statusrapport pr 28.6.17
Delprosjekt 4 – veiledning i praksis, teknologiske muligheter
Statusrapport 28.06.17
Hendelser
Dialogseminar juni 2016
Dialogseminar november 2016
Felles personalmøte alle barnehager mai 2018
Utvikling av visjon
Personalmøter om refleksjon våren 2017
Innsikter ved prosjektslutt
Bakgrunn og historikk for prosjektet
Prosjektdeltagernes erfaringer
Et eierperspektiv – noen overordnede tanker
Kvalifisering mot å bli utdanningsbarnehage
Læringsutbytte i praksisperioder under barnehagelærerutdanningen
Min rolle og betydning som praksislærer i utdanningen av kommende barnehagelærere
Nye oppgaver i praksis- å skape et godt utgangspunkt for ledelse gjennom utdanningen
Styrernettverk som ressurs i endring og utviklingsarbeid
Usikkerhet og frihet i praksisperioden
Utdanningsbarnehageprosjekt – en åpen oppgave med mer samarbeid i barnehagen.
Partnerskap
Prosjektmetodikk
Dialogkonferanse – hva er det?
Avtaler og samarbeid
Innovasjon og samarbeid i praksisperioden
Åpne oppgaver
Video som veiledningsgrunnlag
Profesjonelle standarder
Kunnskapsutvikling og erfaringsdeling
Veien videre
Samarbeidspartnere
Bydel Bjerke
Bærum Kommune
Kanvas
Institutt for barnehagelærerutdanning (BLU)
Senter for profesjonsstudier (SPS)
Formidling og publisering
Innspill til fagkonferanser
Internasjonale konferanser
Artikler og bøker
Bakgrunn og historikk for prosjektet
Av førsteamanuensis Inger Marie Lindboe, prosjektleder