Mikroemner på Makerspace

Tiltakseier: Frode Andersen
Tiltaksleder: Notto J.W. Thelle

Formålet var å utvikle moduler studentene gjennomfører og «samler opp» over tid. Gjennomføring av et bestemt sett med moduler skulle gi uttelling i form av studiepoeng. Disse modulbaserte emnene skulle være små. I den opprinnelige søknaden til Den Gode Studentopplevelsen skisserte vi uttelling fra 2.5 til 5.0 studiepoeng. Modulene skulle i hovedsak bygge på kursene som allerede ble tilbudt i Makerspace, men med mulighet for å utvikle helt nye moduler. Vi ønsket at modulene skulle være tilgjengelig for alle studenter ved OsloMet og for eksterne. Modulene skulle ikke kreve forkunnskaper og skulle kunne tas i tillegg til obligatoriske emner i studieprogrammene.

Det ble utviklet og pilotert to mikroemner, som per plan: MAKER1100 Rapid Prototyping og MAKER1200 Introduction to Programming.

Prosjektperiode: januar 2022 – august 2023.