Medieomtale i første steg og fagdag for praksislærere

Prosjekt utdanningsbarnehager er nå godt i gang. Alle delprosjektene har gjennomført innledende studier og undersøkelser, og er klare til å ta fatt på høsten sammen med de 9 partnerbarnehagene våre. I dag har instituttet arrangert fagdag for praksislærere, styrere og eiere, der har vi hatt saker på agendaen.

Som et ledd i å formidle noe av innholdet i prosjektet og høre stemmene til flere praksislærere, har prosjektet hatt ansvar for høstens fagdag for instituttets praksislærere. Dagens agenda var:

• Kort informasjon om innovasjonsprosjektet «Utdanningshager» og hvor det står etter ett år v/Inger Marie Lindboe
  • Utvikling av nye praksisoppgaver, mål og erfaringer v/ Karen Marie Eid Kaarby.
  • Nye former for veiledning. Hva kan det gjøre med samtalen v/ Tove Lafton
  • Praksislærers erfaring v / Marius Larsen
  • Gruppediskusjoner

I gruppediskusjonene var det stort engasjement og praksislærerne noterte ned sine innspill underveis i diskusjonen. Vi har fått innspill fra alle som deltok, og skal nå systematisere dem. Vi gleder oss til å gå gjennom dem og lese hva praksislærerne tenker. Når alt er renskrevet lager vi en oppsummering som sendes tilbake ut til deltagerne.

For det andre har prosjektet i dag fått medieomtale i barnehagelærernes eget blad, Første Steg. Omtalen er i form av en artikkel som skisserer kort hva som er skjedd i prosjektet til nå. Klikk deg gjerne inn for å lese.