Kunnskapsbank om overgrep

Det er ikke ofte man finner perfekt samordning. Men samarbeidet mellom Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) ved Uppsala universitet og Akademiska sjukhuset leverer Kunskapsbanken på internett. Her kan man finne rapporter, forskning, definisjoner, kurs, studentoppgaver og ikke minst ringe hvis man er utsatt for overgrep eller pårørende. Noe å tenke på for HiOA?

NCK er et nationellt kunskaps- och resurscentrum og arbeider på den svenske regjeringens oppdrag med metodeutvikling, utdanning, informasjon, seminar, analyse av forskningsbehov og ønske om å hjelpe de som blir utsatt for vold og seksuelle overgrep.

Kunnskapsbankens målgrupper er først og fremst fagfolk innenfor feltet, men også for studenter, politikere, journalister og personer som vil vite mer om vold og overgrep.

Målet er å samle kunnskapen og gjøre den lett tilgjengelig. Forskning og erfaringsbasert kunnskap er på en og samma webbplass og oppdateres i takt med ny kunnskap.

Søk etter kunnskap om overgrep i den svenske Kunskapsbanken her.