Studenter uten kunnskap om overgrep

Foto S. Kühle-Hansen

Utdanningsinstitusjonene bør organisere sine undervisningsopplegg systematisk og helhetlig slik at studentene får den kompetansen de etterspør om barnets rettigheter, seksuelle- og fysiske overgrep mot barn, og om samtalemetodikk med barn. Rapport fra NKVTS og Redd Barna avdekker utilstrekkelig kunnskap.

NKVTS og Redd Barna inviterer til lansering av rapporten ”Takk for at du spør”. Der avdekkes det hvilken kunnskap førskolelærere, grunnskolelærere og barnevernspedagoger har om FNs konvensjon om barnets rettigheter, overgrep, og samtalemetodikk med barn. I rapporten svarer blivende pedagoger at de ikke har fått tilstrekkelig kunnskap om disse kunnskapsområdene og at undervisningen om dette mangler både kvantitet og kontinuitet.

Frokostseminar 2. mars 2016, kl 9.00

Hos NKVTS i Gullhaugveien 1-3, Oslo

Enkel frokost serveres fra kl 8.30. Presentasjonen starter kl 9.00.

Gratis inngang.

Meld deg på!