Seminar om sex 6. april

«Hvordan samtale med unge og voksne om seksualitet?»

Er du helsesøsterstudent, jordmorstudent eller lærerstudent og ønsker å vite mer om hvordan du som fagperson kan samtale om seksualitet, kjønnsidentitet og seksuelle overgrep? Seminaret skal bidra til å utvikle din faglige trygghet og ditt kunnskapsbaserte språk om disse temaene.

Dato: Tid: 6. april kl. 09.30 – 14.10

Sted: Pilestredet 52 aud. 3

Utstyr: mobiltelefon

Lenke til påmelding her

Arrangør

HiOAs Nettverk for seksualitet og folkehelse er relevant for alle som er interessert i å dele kunnskap og forskning om seksuell helse, kjønn og overgrep. Nettverket har egen blogg. Du kan abonnere på denne bloggen.

Seminaret arrangeres i samarbeid med Masterutdanningen i jordmorfag og helsesøsterutdanningen, og er støttet av HiOAs «Såkornsmidler». Deltagelse er gratis. Førstelektor Ann-Karin Valle innleder dagen med relevant forskning om ungdom, Redd Barna presenterer deres ferske rapporter om seksuelle overgrep og høgskolelektor Stine Kühle-Hansen leder workshop og foreleser om hvordan utvikle et mer kunnskapsbasert og normkritisk språk i møte med unge og voksne.

6 april program bilde til blogg

Med forbehold om endringer!

Velkommen!

Dagen blir både skriftlig og muntlig evaluert av studentene.